Az Etsy shop igen komoly lehetőségekkel bíró platform ahhoz, hogy alkotásainkat, kézműves dolgainkat és egyebeket értékesíthessük.

Még egy régebbi posztomban a Society6-ről ígértem, hogy talán csinálok egy bejegyzést az etsy-ről is. Mivel sokan fordultak már hozzám ebben a kérdésben, gondoltam megérett a dolog arra, hogy tőlem telhetőleg minél többet írjak le erről az oldalról.

Persze, nem feltétlenül lesz teljes; elég összetett oldal, magamnak is sokat kell még felfedeznem rajta. Szóval tekints eme posztra úgy, mint egy nagyon alap leírásra vagy kedvcsinálóra. Aztán pedig olvasd el a kommenteket, hogy további tippeket szerezz! Igyekszem is rájuk válaszolni, amilyen sűrűn csak lehet.

Mi is ez?

Az etsy egy olyan oldal, mely lehetőséget ad arra, hogy saját üzletet, “shopot” nyiss magadnak. Ha foglalkozol valamilyen kézműves dologgal (ékszerek, rajzok, festmények, egyéb díszek, stb.), akkor az etsy-n keresztül árusíthatod őket.
Fontos megjegyeznem azt, hogy mindent magadnak kell intézned — tehát a postázást, a nyomtatást, a levelezést, mindent. Ami automatikus az a fizetési metódus: a pénz azonnal a paypalodon landol, ha valaki vásárol tőled.

Új boltot ezen a linken keresztül nyithatsz: regisztráció. Ha innen regisztrálsz, akkor mindketten kapunk 40-40 ingyen feltöltési lehetőséget, amikor megnyitod a boltodat!

Légy aktív!

Mint minden oldalon, itt is kiemelkedő fontosságú az aktívkodás. Ezt sajnos nem győzöm hangsúlyozni; akár Etsy, akár Society6, akár deviantart… ha szeretnéd, hogy foglalkozzanak veled, cserébe neked is foglalkozni kell a közösséggel; különben mindenki ölbe tett kézzel várná, hogy valaki rájuk hederítsen. Ha ez nincs meg, eredményesség csak nagyon lassan jön el vagy soha.
Szóval, ha szeretnél eladni, akkor légy aktív: eleinte minden nap tölts fel egy alkotást, amit el szeretnél adni, majd néha újíts egyet, ha már nincs mit feltölteni. Mindeközben az activity fülön kattintgass szívekre, mellyel értékeled mások munkáit.

Csatlakozz csoportokhoz, mint amilyen a Hungarians etsy team is, olvasgass posztokat, reagálj rájuk. A discussions-ben pedig olvashatsz véleményeket vagy tehetsz fel kérdéseket. Szóval megvan a felület rá, hogy aktív lehess.

Mire érdemes figyelni

Mindig ügyelj arra, hogy elegendő információval szolgálj a termékekről. Ha nincs ott a méret, ha nem írod le az anyagot, esetleg mivel készült, akkor az érdeklődő nem biztos, hogy megkérdezi tőled, inkább keres mást.

Érdemes feltölteni több fotót is, lehetőleg nem vakuzva, hanem szépen beállítva, esetleg rendes környezetbe téve (ékszer esetén például megkérhetjük egy szép barátnőnket, pózoljon nekünk egyet az ékszert viselve).

A kereső elsősorban a címeket és a címkéket veszi elő, így mindkettőnél használjuk ki a maximális lehetőséget. Például több kifejezéssel jellemezzük az eladni kívánt tárgyat (rajz esetén grafit rajz, eredeti rajz, portré mű, grafit portré, stb.), olyan kifejezéseket keresve, melyeket nagyobb valószínűséggel ütnek be a lehetséges vásárlók. A legjobb az, ha végignyálazzuk az olyan shopokat, melyeknek már jobbak az eladásaik, hogy ők miket csinálnak. Egyfajta piackutatás mindenképp ajánlott.

A megbízhatóság építés igencsak fontos. A vásárló elsősorban a review-okat nézi meg, mennyit kaptál és milyen értékűeket. Ezt pedig kizárólag az olyan ügyfelektől kaphatod meg, akik már vásároltak tőled az Etsy-n keresztül.
Szóval, ha valaki vásárol, akkor finoman jelezd felé, hogy ne felejtsen el majd review-ot küldeni.

Profitálás

Ha ügyesen csinálod a dolgokat, akkor egész jól kereshetsz általa. Pláne, ha igazán minőségi, és/vagy egyedi dolgokat árusítasz. Kell némi időt rááldozni, a postázás miatt is kell szaladgálni, de megéri, mint kiegészítő kereset.
Sőt, ha terméked annyira felkapott, nagyon egyedi és jól értesz az Etsy nyűgjeihez, akkor a fő kereseteddé is válhat. De most figyelmeztetlek, ez nagyon sok munkát és odafigyelést igényel!

A beleinvesztálás szerencsére nem nagy: mindössze boltnyitáskor kell fizetni $1-t (ha jól emlékszem), illetve minden termék feltöltésekor, megújításakor 20 centet (egy megújítással 4 hónapig lesz aktív a termék). Eladáskor az ár 3,5%-a jár az etsynek.
Ezek olyan költségek, melyek nem olyan számottevőek, pláne, ha beindul a boltod.
Az árakat érdemes átgondolni még: ha túl alacsony, akkor “nem minőségi” terméket árulsz és nem éri meg neked sem, ha meg túl magas, akkor meg csak kevesen fordulnak hozzád. Ezzel kapcsolatosan is javaslok egy piackutatást, lessük el az árakat a nagyoktól!
Illetve érdemes kitalálni olcsóbb dolgokat is: kevésbé értékes tárgyakat (én például instant letöltéseket is tettem fel, amit a vásárló tölthet le magának), hogy legyen pár felmutatható eladásunk a statisztikában.

Ennyi jutott eszembe, amit érdemesnek véltem leírni ebben a posztban. Természetesen sok minden van még ezen felül is, de ezekre már mindenkinek magának kell rájönnie. Illetve minden ágazat más követelményeket kíván.
Szóval eme két szót mindenképpen jegyezzétek meg:

  • Aktivitás
  •  Piackutatás

Foglalkozzunk vele és nézzünk szét, ki hogyan csinálja! 😉

Nyisd meg a boltodat! – ha ezen a linken keresztül regisztrálsz, kapsz 40 ingyen feltöltést! Meg én is.
Saját shopom.

A cikk folytatását itt olvashatod >>>

(szerk.: a cikk megjelenése óta sokat változott az Etsy kinézete, elrendezése, de a cikkben foglaltak még mindig érvényesek!)