Kérdezték már párszor tőlem, hogy jó-e a Society6, lehet-e vele ténylegesen keresni? Megéri-e az, ha felpakoljuk a képeinket oda? Ezt a bejegyzést az oldallal szemezgető vagy frissen regisztrált alkotóknak ajánlom, mely tartalmaz néhány tippet arra vonatkozólag is, miképp legyen némi profitunk belőle.

 

Mi az a Society6?

A Society6 egy nyomtatványokat árusító szolgáltatás oldala, amire mi alkotók tudunk feltölteni műveket. Digitális és tradicionális festmények, rajzok, fotók és egyéb művészi alkotások szerepelnek rajta tehát.
A feltöltött képeket vásárlás esetén a Society6 rányomtatja a vevő által választott termékre, majd postázzák azt, intézik a fizetést, ami után x dollár üti markunkat eladásonként.
Szükséges hozzá egy PayPal account: általa lesz kényelmes a fizetség fogadása vagy kiadása.

Természetesen, szükséges van alkotásainknak nagy méretű, digitális változatára, amit feltölthetünk az oldalra.

Ahogy én kezdtem…

Már majdnem egy év telt el azóta, hogy egy javaslatra felregisztráltam az oldalra. Első körben átfutottam az elém kerülő alkotásokat, és sok ismerős képpel találkoztam (pl. Lora Zombie műveivel), majd erőt véve magamon, naponta feltöltöttem egy-egy képet.
Mondanom se kell, a pár promote-on, egy-egy kommenten kívül nem sok reakció érkezett, így kiesett az érdeklődésemből.

Mikor felregisztrálunk egy oldalra, sose várjunk nagy reakciókat, bármit is töltünk fel. Ritkán esik meg az, hogy egyszerre felkapják az alkotásainkat, sokan látogatják meg; ehhez általában kell a megfelelő időzítés, hogy az alkotás megfeleljen oldal célközönségének, valamint az, hogy reklámozzuk valamelyest.
A facebook, twitter, pinterest például jó felület erre.

Pár hónap után visszatértem, és megpróbáltam rájönni, mi az S6 nyitja; hiszen rengetegen vannak fenn, az oldal meg csak fenntartja magát valamiből évek óta, szóval csak arra kell rájönni, hogyan megy ez.
Végül, egy kis segítséggel meg is lett a válasz a kérdéseimre.

A közösséggel való törődés fontossága

Egyrészt, szükség van arra, hogy az ember egy-egy órát rászánjon naponta az oldalra, hogy a közösséggel foglalkozzon.
Ez annyit takar, hogy az ezen az oldalon lájkként használt promote gombot kell nyomogatni mások alkotásaira, valamint kommentelgetni kell.

Először is elmondanám, mennyire fontos az, hogy mások lássanak, mert ezáltal növeljük annak a lehetőségét, hogy ránk találjanak vagy a már minket követők megnézzék az újabb alkotásainkat, és ezáltal pedig az eladás valószínűsége is nő. Nem fognak rákeresni direkte a nevünkre vagy a műveink címére, ezért nekünk kell bedobni a horgot.

Ehhez a részhez érdemes belépni society6-re, ha már van regisztrációd. Csak a jobb megértés végett.
A promote-dat (szívecskés gomb a képeken) látják mások, elsősorban a followerek (ez a követő; my society-ben, jobb oldali sávban frissül), a kommenteket pedig a kommentelt kép készítőjének a followerjei.
Tudom, ez most kicsit kacifántos mondatra sikeredett, de a lényege az, hogy kommentelj és nyomogasd a szívecskéket a képekre. Egész jól van kitalálva a rendszer, mert a közösségi aktivitásért tényleg sok láthatóságot kap az ember; egyszóval amolyan jutalomhoz jutunk.

A promote-kat adhatjuk a frissen feltöltött alkotásokra, mely oldalt néha frissítve megcsinálhatunk párszor egymás után. Érdemes kiválasztani néhány alkotót és követni, mert rajtuk keresztül találhatunk aktív embereket, akik valószínűleg nem lesznek restek visszakövetni bennünket és promote-álni, ha mi is megtettük ezt velük. A feltöltött alkotásainkra beérkező kommentek, promote-ok alapján is találni fogunk aktív embereket, így növelve az esélyeket.

A kommenteket később a my societyben frissülő alkotásokra írhatunk kényelmesen, mivel folyamatosan frissül, és rengeteg kreatív, inspiráló munkát találhatunk ott.

Mit töltsünk fel?

Jó az oldalban az, hogy meglepően kevés “szemetet” tartalmaz — a PayPal miatt talán nehézkesnek számít a regisztráció, valamint a gyengébb alkotásokat azért nem szokás felpromote-álni. Kiváló lehet tehát arra, hogy a szörfölés közben inspirálódjunk vagy a miénktől merőben eltérő jellegű dolgokat is láthassunk.

Az is lényeges tényező, hogy milyen alkotásokat teszünk fel — természetesen, ez mindenhol fontos, de itt nem konkrétan a minőségre gondolok. Nem minden kép néz ki megfelelően kinyomatva és a falra akasztva vagy pólóra, telefon külsőre téve.
Ha egy képünket kevesebb érdeklődés éri, nem kell feltétlenül arra gondolni, hogy amit csináltunk az rossz, hanem egyszerűen csak nem a S6 a megfelelő hely az értékesítés szempontjából
.
Abban nem tudok segíteni, milyen jellegű képeket kell feltenni, ezt mindenkinek saját magának kell megtapasztalnia, van-e keresztmetszet az oldal vásárlóinak igénye és a mi ízlésünk között. Személy szerint én azt vettem észre, hogy a színes alkotások kirívóbbak, ezáltal pedig kelendőbbek.
Érdemes időnként átnézni, mely alkotásaink kaptak több figyelmet, melyek kevesebbet és ez talán segíthet a jövőbeni feltöltések megítélésénél. Bár, ez sem lesz 100%-os segítség, mert sosem tudhatjuk előre, miért lesz felkapottabb egy-egy képünk. Illetve változnak a trendek is, amivel a vevőink ízlése is. Szóval ami tavaly jól futott, idén már nem feltétlenül fog.

Talán nem kell külön kiemelnem, figyeljünk oda a képeink minőségére, hogy megfelelő méretben töltsük fel, szépen szkennelve/fotózva. Minél nagyobb fájlunk van, annál jobb, mert a vevők több méret közül tudnak választani és talán az alkotásainkkal szeretnék kitapétázni a falat.

Profitálás

A profitálás sok mindentől függ, és ha jól csináljuk, akkor lesznek eladások. Nem hiszem, hogy túl sokan vannak olyanok, akik ott tudták hagyni munkahelyüket az S6 miatt, de mellékkeresetként teljesen megéri.
Kereset átlagot nem érdemes írnom, — mert igen változékony adat. Ha van kedved nézelődni, kommentálgatni kikapcsolódás gyanánt, akkor érdemes csinálni, mert a már elkészített képekért cserébe kaphatunk pénzt, amit üres járaton nem érnénk el.
Azonban a sok energiabefektetés és a kereset arány igen rossz, mert rengeteg publikáló felhasználó van és kevés vásárló bízik meg annyira az internetben, hogy vásároljon is onnan egy kézzel előre nem tapintható valamit. Bár ez szerencsére változóban van, és ezt is érdemes belekalkulálni.

Havonta egyszer betesznek egy “free shipping” lehetőséget egy hét erejéig, amikor nagy az esély arra, hogy fellendüljön az eladás. Ilyenkor tényleg érdemesebb aktívabbnak lenni, mert általában megtérül. A szállítási költség nélkül még inkább megéri a felhasználónak vásárolnia, és ezt ki is szokták használni.
Van egy “artist promotion” is, ami szintén azt jelenti, hogy egy hétig nincs postaköltség, ha akkor rendelnek. Ilyenkor saját magunknak kell hirdetni ezt a lehetőséget, mert csak akkor él a dolog, ha a vásárló egy általunk linkelt címen keresztül érkezik a profilunkra és úgy vesz valamit.

Utolsó gondolatok

Ha van egy kis szabadidőnk, azért töltögessünk fel néhány alkotást, mert veszteni nem fogunk vele. Könnyen megeshet, hogy hamar ráharapnak a feltöltéseinkre és többet profitálhatunk, mit amennyit előzőleg gondoltunk volna.
Sose csüggedjünk, ha ez épp nem így történik, mert ez nem egy negatív kritika, csak egy jelzés arra, hogy nem a megfelelő képeket töltöttük fel vagy nem a megfelelő oldalt választottuk az értékesítésre. Szerencsére több lehetőség is van erre, de erről majd később.

Sok sikert és köszönöm az olvasást! 🙂

Linkek:
Kövess a Society6-en, ha te is fenn vagy, esetleg lepd meg magad egy jópofa termékkel!

Kérdések, észrevételek jöhetnek! 🙂